The Testimony
The Testimony is 1946 Italian crime film directed by Pietro Germi and starring Roldano Lupi, Marina Berti and Ernesto Almirante. It is one of several films regarded as an antecedent of the later giallo thrillers. The film was made at the Farnesina Studios of Titanus in Rome. The sets were designed by the art director Salvo D'Angelo.