Starring Masako Nozawa, Toshihiko Utsumi
The story is set in 1914 in Breisford in Wisconsin, near Lake Koshgonong. One spring day the little Sterling finds in the forest a raccoon cub whose mother has just been killed by a hunter; He decides to treat him and keep him by giving him the name Rascal. The boy and the raccoon become inseparable friends from that day, although Sterling soon realizes, after a series of small disasters that Rascal causes in the gardens of neighbors, that cohabitation between men and wild animals can sometimes be very difficult.