Before Green Gables
Konnichiwa Anne: Before Green Gables, is the 26th in Nippon Animation's World Masterpiece Theater anime. The series is an adaptation of Canadian children's literature author Budge Wilson's 2008 prequel novel Before Green Gables, which was translated into Japanese as Konnichiwa Anne by Akiko Usagawa. It chronicles the early years of main character Anne Shirley as she loses both her parents and is adopted by Matthew and Marilla Cuthbert.