Kamen Rider Amazon is a Japanese tokusatsu television series. The fourth installment to be produced as part of the Kamen Rider Series, the series aired in Japan from late 1974 to early 1975 on the NET and Mainichi Broadcasting System. It was the shortest Kamen Rider series ever, lasting only 24 episodes.