Antarctica
Vice exploration leader Hoshino asks Shirasaki to allow him and a team of people to spend the winter in Antarctica; the Soya encounters stormy seas.
The 11 men of the wintering team prepare to survive Antarctica's harsh climate; Inuzuka dozes off and causes an accident with disastrous consequences.