The Eagle Huntress
This spellbinding documentary follows Aisholpan, a 13 year old nomadic Mongolian girl who is fighting to become the first female eagle hunter in twelve generations of her Kasakh family. Through breathtaking aerial cinematography and intimate verite footage, the film captures her personal journey whilst also addressing universal themes like female empowerment, the natural world, coming of age and the onset of modernity.