Bohemian Rhapsody
Freddie Mercury -- the lead singer of Queen -- defies stereotypes and convention to become a beloved entertainer; the band's popular songs lead to Queen's rise in the 1970s; after leaving the group to pursue a solo career, Mercury reunites with Queen for the benefit concert Live Aid -- resulting in one of the most memorable performances in rock 'n' roll.