Pearl Harbor
This sweeping drama, based on real historical events, follows American boyhood friends Rafe McCawley (Ben Affleck) and Danny Walker (Josh Hartnett) as they enter World War II as pilots. Rafe is so eager to take part in the war that he departs to fight in Europe alongside England's Royal Air Force. On the home front, his girlfriend, Evelyn (Kate Beckinsale), finds comfort in the arms of Danny. The three of them reunite in Hawaii just before the Japanese attack on Pearl Harbor.