Starting seventh grade can be a challenge, but for Riley Matthews there’s an added complication; her history teacher is also her dad! But with her best friend Maya at her side, along with friends Lucas and Farkle, they’re ready to take on the world.
"Girl Meets World"
Maya starts a homework rebellion; when Riley follows her lead, her father, Corey, is flustered.
Girl Meets Boy
In an effort to curb texting in class, Cory gives his students an assignment involving face-to-face communication; by doing this, he inadvertently brings Riley and Lucas closer together.
An exchange between Missy and Lucas has Riley seeing green; Maya and Farkle teach her how to flirt.
It's time for the Matthews' annual trip to Coney Island for roller coasters and family bonding; this year, Riley would rather go to the school dance; while processing his daughter's adolescence, Cory also deals with giving Maya an "F."
Cory teaches a lesson on truth; in the aftermath, Riley and Maya feel bad about lying to Farkle about his acting; Maya contemplates keeping a locket she found.
Riley's invited to a party and is surprised when Maya is left off the list; once she gets there, she realizes that most of the party-goers are unpopular classmates.