Omnivore
From Peruvian salt flats to Rwandan coffee forests, explore and celebrate the ingredients that built societies, shaped beliefs, and forever altered the tapestry of humanity. Narrated by world-renowned chef René Redzepi.
There are over 1,500 varieties of bananas, and yet most of us have only tasted one. Why? And what do we lose when a single banana wins out?
In western Spain lies a quaint village called La Alberca, where locals celebrate one animal unlike anywhere else in the world: the pig.
For millennia, rice has fueled humanity. But as global demand skyrockets, the future of rice production grows more dire by the day.