S1, E6: Hugo quit his job at the school after the incident with the Board of Education. He thinks he did it out of dignity, but it is actually his fear of failure what made him take the easy way out and run away. The problem is that his decision has the worst of outcomes: alcohol. After 18 months sober, Hugo falls back into drinking. On his way down to hell, Hugo makes an unlikely travelling companion: Erika, who has also gone too far with drugs. Through the night, they will accompany each other, and Hugo will realize that he can’t give up on the kids now. The anger he feels towards the Board or the very system is no reason to abandon the group overnight. Hugo decides to go back to the school and continue applying his method.