A Scene at the Sea
When deaf garbage man Shigeru (Kurôdo Maki) finds a broken surfboard on one of his runs, it piques his curiosity, even though he has no experience with surfing. So he repairs the board and, with loyal girlfriend Takako (Hiroko Oshima), who also is deaf, he sets out to learn how to ride the waves. He goes through mishaps and the locals mock him. But, with the help of a shop owner who once was a surfing legend, Shigeru may finally have a chance to become one with the sea and the surfing community.