Make a Girl
The story takes place in the near future: Akira Mizutamari, a scientific genius who succeeded in developing and commercializing SALT, a robot that supports people's lives, finds himself stuck in a rut when all of his new inventions fail. After hearing from a friend that he can "power up" by creating a girlfriend, he does literally that and scientifically creates an "artificial" girlfriend named "No. Zero". Torn between her programmed emotions and her growing feelings, No. Zero starts to waver. Is it "love" that buds between her and Akira, who is unaccustomed to communicating with others, or perhaps something else...?