Director Yang Yong-hi
A Korean mother living alone in Osaka tells her daughter that she experienced the Jeju 4.3 uprising, how she got involved in the uprising and the reason she escaped to Japan. She returns to Jeju Island with her daughter, 70 years after the massacre.