100 dias de Resistência
Zilan, a young woman, returns to her hometown looking for the traces of his dead brother, killed by the Islamic State. But her town is not what it used to be: social and political tensions have escalated into a state of war. The people have risen to demand their political autonomy and the police and army repress them with brutal force. But the city's resistance will go on for more than 100 days and Zilan will not remain a passive witness. Based on the diaries of those who died fighting and the testimony of survivors, who enact the protagonists of the film, Çelik's first feature explores concepts such as hope, friendship, sacrifice and loss in the struggle for freedom of a group of young people.