The Rise of Phoenixes
Wary of a power struggle, the Tiansheng emperor decides to send away Ning Yi, who spends his days weaving silk and ruing a traumatic event in his past.
Feng Zhiwei intervenes when Madam Yuhua bullies courtesan Zhu Yin; an assassination stirs the court; the other princes see Ning Yi as a growing threat.
Ning Yi keeps up his disguise when Zhiwei arrives at the Prince of Chu's residence; Zhiwei is forced by her mother to swear she'll never marry Ning Yi.
The emperor confronts his sons about the rumors regarding the Dacheng prince; Yuhua suspects a link between Zhiwei and the fallen Dacheng Empire.
Following Ning Chuan's campaign against the Bloody Pagoda, the suspicious emperor appoints Ning YI to investigate -- but Chief Gu's cooperation is key.
Chief Gu uncovers the conspiracy behind the Bloody Pagoda; Madam Yuhua goes to town and hears a story about Gu Heng and the infant Dacheng prince.