Judge Marianne
Marianne Vauban, an outspoken magistrate, solves complex cases with her unique methods, humanity, and a team comprising of Captain Pastor and clerk Yves, across surprising settings.
An experienced truck driver, Philippe, is found crushed under his truck's wheels. Marianne learns of the heavy-handed methods of the victim's boss, Manue.
Lucie Bonnot, a home care worker and volunteer at the SPA, is discovered dead in a home full of animals. Her death following an anaphylactic shock could have been caused by her allergy treatment.
The body of a train driver is found on a track, after his wife had taken her own life a short time before. Marianne must deal with a talented embalmer to find out if anything sinister is at work.