On the Town
Fun-loving sailors Gabey (Gene Kelly), Chip (Frank Sinatra) and Ozzie (Jules Munshin) have 24 hours of shore leave in New York City, and they want to make every second count. While Chip hooks up with loudmouth cab driver Brunhilde (Betty Garrett) and Ozzie swoons for prim anthropologist Claire (Ann Miller), Gabey falls in love with an actress he sees in an advertisement, Ivy Smith (Vera-Ellen). Leonard Bernstein, with lyricists Betty Comden and Adolph Green, provides the music.