The Front
In the 1950s, restaurant cashier Howard Prince (Woody Allen) is apathetic toward the politics around him. When a blacklisted screenwriter (Michael Murphy) asks Howard to sell a script under his own name, Howard sees an opportunity to make a profit and becomes a "front" for several blacklisted writers. But after he witnesses the social destruction of a comedian (Zero Mostel), Howard sees the corruption of McCarthyism and decides to do something to make a difference.