Bach: St Matthew Passion
Sir Simon Rattle was in no doubt: the performance of the St Matthew Passion which he realised together with the Berliner Philharmoniker and the Rundfunkchor Berlin in 2010 was for him “the single most important thing we ever did here”. Critics around the world agreed. They praised the semi-staged production by American star-director Peter Sellars, as well as the outstanding musical performances by the soloists, including Magdalena Kožená, Christian Gerhaher, Thomas Quasthoff and Mark Padmore as the Evangelist. Winner of the “BBC Music Award” and the “Diapason d’Or de l’Année”.