Purple Rain
Rock star Prince makes a spectacular feature film debut in this highly autobiographical blockbuster that won both an Oscar and a Grammy award. Headstrong, vulnerable young musician The Kid (Prince) struggles with his own inner demons and with his alcoholic father who beats his mother. But the madness infects his music, fueling a sound that transforms the struggling, young rocker into a star.