The Brutalist
Escaping post-war Europe, visionary architect László Toth (Adrien Brody) arrives in America to rebuild his life, his work, and his marriage to his wife Erzsébet (Felicity Jones) after being forced apart during wartime by shifting borders and regimes. On his own in a strange new country, László settles in Pennsylvania, where the wealthy and prominent industrialist Harrison Lee Van Buren (Guy Pearce) recognizes his talent for building. But power and legacy come at a heavy cost...