A New Day
S4, E11: After flexing his muscles around the city, Carcetti faces his first dilemma when a group of ministers protests Herc's mistreatment of one of their own. Later, the mayor reverses Burrell's mass-arrest mandate. Michael and the boys enact an elaborate revenge plot on a mean cop. Namond makes a leap of faith; Colvin fights for the future of his class experiment; Pearlman and Daniels raise the curtain on 'a new day' in Homicide. Rawls passes the ball to Daniels on the Herc situation. Later, Daniels resurrects the Major Crimes unit, and returns Freamon to the detail room with new authority and freedom. Reunited with Sherrod, the Bubbles depot rides again. An irate Prez confronts Carver for putting Randy in danger, but learns that Herc was at fault for not delivering the boy to Bunk. Omar and Reynaldo pay a menacing visit to Proposition Joe, with their own proposition. Freamon has a revelation at a crime scene that promises to blow the lid off an unsolved mystery.