Authority Always Wins
S5, E2: Tara resurfaces in Bon Temps. At the Vampire Authority headquarters in New Orleans, Bill and Eric meet Salome and become acquainted with the Authority's interrogation techniques. Pam recalls her human life as the madam of the Comstock Brothel in San Francisco, and her first encounter with Eric. Werewolves J.D. and Rikki pay tribute to Marcus, but Alcide refuses to participate or to take his rightful place as the new packmaster. Sam and Luna argue after Martha Bozeman shows up wanting to see her granddaughter. Fearing Russell's return, Sookie procures a home-protection system; Arlene tries to get to the bottom of Terry's erratic behavior; Steve Newlin stops by with an offer for Jessica; Jason feels the brunt of his womanizing ways.