The Power of Madonna
S1, E15: Mr. Schuester is concerned that the girls in the glee club are being disrespected and bullied by the guys. Looking to Madonna and her musical message of equality as inspiration, he challenges the entire team to choose Madonna songs as their next assignment in the hopes that the girls embrace her strength, independence and confidence and that the guys will see the error of their misogynistic ways. The Glee Club takes the assignment to heart as they perform some of Madonna’s greatest hits, including “Express Yourself” and “Like A Prayer.” Meanwhile, Kurt and Mercedes give Sue a vote of confidence with a makeover that is definitely in “Vogue”. Additional musical performances include “Borderline”/“Open Your Heart”, “Like A Virgin”, “4 Minutes to Save The World” and “What it Feels Like For A Girl”.