Alphaville: A Night at the Philharmonie Berlin
Alphaville, Germany's biggest synth-pop export and creator of the legendary 80s anthems "Big in Japan", "Sounds like a Melody" and "Forever Young", has been drawn to Germany's big classical stages. The band is breaking out the big guns and catapulting the greatest hits from 40 years of band history from the sound of synthesizers into the world of the human sound machine symphony orchestra, embodied by the Deutsches Filmorchester Babelsberg. "I would now like to invite you on a journey through the worlds that Alphaville have opened up in their 40 years of existence. You will meet fools and gods, princesses, crooks, sunken civilisations, lone wolves and dreamers, stories of love, death and rebirth, of hope and welcome, of journeys without end - and of return", Marian Gold hosts the brilliant show. The songs are more than a translation of Alphaville classics into the sound spectrum of a large orchestra. They are rather a symbiosis between Marian Gold's unique vocal abilities, the original Alphaville sound and the majestically powerful richness of the large Deutsches Filmorchester Babelsberg.