Beyond the Edge
For the first time ever, and with the support of the Hillary family, Sir Edmund’s story is ‘relived’ using both original colour footage and photographs and dramatised recreations of the assault. See the film that broke box-office records achieving the highest grossing opening weekend for any documentary in New Zealand. Sir Edmund Hillary's incredible achievement remains one of the greatest adventure stories of all time. Both a classic triumph of the underdog story and a gripping, cinematic experience, Beyond The Edge is a tale of human endurance, tenacity and courage in the face of overwhelming odds.