Bruce Almighty
Bruce Nolan's career in TV has been stalled for a while, and when he's passed over for a coveted anchorman position, he loses it, complaining that God is treating him poorly. Soon after, God actually contacts Bruce and offers him all of his powers if he thinks he can do a better job. Bruce accepts and goes on a spree, using his new-found abilities for selfish, personal use until he realizes that the prayers of the world are going unanswered.