Escaping Kabul
When the Taliban returned to power in Afghanistan in 2021, cycling was made illegal, turning the sport into an act of rebellion for Afghanistan’s women riders. With their lives at risk, an extraordinary international rescue mission is launched to get them out of Kabul and to safety. This gripping documentary follows the national female cycling team as their love of the sport transforms into a symbol of resistance and women’s rights.