I Am Not Your Negro
Nominated for an Academy Award for 'BEST DOCUMENTARY FEATURE". Audiences and critics alike are madly in love with this film calling it "ONE OF THE BEST MOVIES YOU ARE LIKELY GOING TO SEE" (The New York Times); "THE MOST IMPORTANT FILM OF THE YEAR" (Seattle Times); "UNFORGETTABLE VIEWING" (The Hollywood Reporter). Master filmmaker Raoul Peck envisions the book James Baldwin never finished, Remember This House. The result is a radical, up-to-the-minute examination of race in America, using Baldwin's original words and flood of rich archival material. I Am Not Your Negro is a journey into black history that connects the past of the Civil Rights movement to the present of #BlackLivesMatter. It is a film that questions black representation in Hollywood and beyond. And, ultimately, by confronting the deeper connections between the lives and assassination of Medgar Evers, Malcolm X and Martin Luther King Jr., Baldwin and Peck have produced a work that challenges the very definition of what America stands for. #BlackLivesMatter !