Inkheart
What if every time you read aloud, the story came to life? Based on Cornelia Funke's bestselling children's novel, this timeless tale of imagination and adventure centers on a young girl whose father (The Mummy's Brendan Fraser) has a secret ability to bring characters from books to life when he reads them aloud. But when a ruthless villain (The Lord of the Rings' Andy Serkis) from a rare children's fable kidnaps Meggie's father to bring others out of the boundaries of fiction, she and a disparate group of friends both real and magic embark on the kind of adventure she has only read about in books to save him and set things right. Also starring The Da Vinci Code's Paul Bettany and Oscar winners Helen Mirren and Jim Broadbent, INKHEART makes all the mystery, all the danger, and all the adventure jump off the page!