Loverboy: Live In '82
For more than 40 years, Loverboy has been “Working For The Weekend” (and on the weekend), delighting audiences around the world since forming in 1979. The story of Loverboy is akin to a Hollywood movie. Overcoming rejection to eventually become one of Canada's most successful rock bands of all time and selling millions of albums in the process, is a feel-good story for the ages. With their trademark red leather pants, bandanas, big rock sound and high-energy live shows, the band has sold more than 10 million albums, earning several multi-platinum awards. Their string of hits includes, in addition to the anthem ‘Working For The Weekend’, such arena rock staples as ‘The Kid Is Hot Tonight’, ‘Take Me To The Top’, ‘Turn Me Loose’, ‘Jump’ and many more. In 2009, the group was inducted into the Canadian Music Hall of Fame, and more recently the Canadian Walk of Fame, in the fall of 2023. “Live In ‘82” presents one of their most incredible live performances for the very first time in high definition. The 16mm films, lovingly restored by Paul Dean from his personal archive, capture the joyous energy of a band who helped define the golden era of 80's music like lightning in a bottle. With their great music, colorful clothing, outrageous hairstyles (and headbands!), and terrific movie soundtracks, Loverboy has stood the test of time. „The 1980s was an amazing time, but it’s still amazing now. The fact that Loverboy are still together and playing these same songs almost every night - Who’d have thought?” (Paul Dean)