Poltergeist
When Steve Freeling moves his family into a new house in the development where he is the top homes salesman, it looks like things are going well for him and his family. But as his wife, Diane, and his children, Dana, Robbie and little Carol Anne, begin to unpack and settle in, strange things start happening. Almost playful at first, a mysterious force begins stacking chairs on the kitchen table, or making objects slide across the floor. But the ghostly antics soon turn terrifying as the house, or something in it, starts attacking the Freeling family, and Carol Anne is abducted by evil spirits still trapped on Earth, looking to use her innocence to get into the afterlife. This truly frightening film was written and produced by Academy Award winner Steven Spielberg ("War of the Worlds"), directed by horror movie master Tobe Hooper (the original "Texas Chain Saw Massacre"), Craig T. Nelson ("The Invisibles"), Jobeth Williams ("Fever Pitch") and Zelda Rubinstein ("Sixteen Candles").