Return to Gandhi Road
Kangyur Rinpoche's extraordinary story of bringing Buddhism to the West. Return to Gandhi Road tells the powerful story of Kangyur Rinpoche; a renowned Tibetan Master who, heeding the imminent danger of the 1950's Cultural Revolution, and under the instructions of the Dalai Lama, braved the dangerous journey over the Himalayan mountains to India, rescuing two tons of Buddhist texts that otherwise faced potential extinction. Told through the eyes of the first few Westerners to have met him in Darjeeling India in the late 60s and early 70s, and narrated by one of those Westerners, New Zealander Kim Hegan, as he journeys back to India 40 years after Rinpoche's passing.