Road House
The Double Deuce is the meanest, loudest and rowdiest bar south of the Mason-Dixon Line, and Dalton (Patrick Swayze) has been hired to clean it up. He might not look like much, but the Ph.D.-educated bouncer proves he's more than capable -- busting the heads of troublemakers and turning the roadhouse into a jumping hot-spot. But Dalton's romance with the gorgeous Dr. Clay (Kelly Lynch) puts him on the bad side of cutthroat local big shot Brad Wesley (Ben Gazzara).