Secretariat
Despite her lack of experience, housewife and mother Penny Chenery agrees to take over management of the family Thoroughbred farm after her father becomes ill. Successfully navigating her way through the male-dominated world of horse racing, Chenery, together with veteran trainer Lucien Laurin, fosters a gifted colt that ultimately crosses the finish line into history as the Triple Crown winner in 1973.