As more star systems get swept into the Clone Wars, the valiant Jedi knights struggle to maintain order. Anakin Skywalker and his Padawan learner Ahsoka Tano embark on a mission that brings them face-to-face with Jabba the Hutt. Plotting against them is evil Count Dooku and his agent, Asajj Ventress, who would ensure that the Jedi fail. Meanwhile, Yoda and Obi-Wan Kenobi lead the clone army against the forces of the Dark Side.