The Honey Movie
A man’s journey to show the true value of honey and its purpose for humanity. The film follows the hero for 30 days, through 6 different countries, eating only honey for the entire duration of filming. It explores how different cultures relate to this product, how they cultivate it and dispels the myth that honey and sugar are the same. From the tribes of Ethiopia, to the modern European techniques, the mountains of Kyrgyzstan, and the jungles of Java - the film unravels how much work a jar of honey really contains, the importance of bees, and how miraculous this product really is.