Wagner: Der fliegende Holländer
A new opera production of Richard Wagner’s “Der fliegende Holländer” (The Flying Dutchman). This is the first time in the 25 years of Bryn Terfel’s career as an opera singer that he has recorded this work. Bryn Terfel is surrounded by a stellar cast and crew: the head of the Zurich opera Andreas Homoki staged the production, renowned French conductor Alain Altinoglu takes the musical lead, and Matti Salminen – a living legend on the world’s opera stages – personifies Daland, with Anja Kampe as Senta and Marco Jentzsch as Erik. This exceptional recording of the "ghost story" was made at the Opernhaus Zürich in January 2013. "Oper aktuell” acclaimed Terfel's peformance with the words: "You do not want to experience anyone other than Bryn Terfel” (in this role).