Wine Masters: Penedès Climate Change
The Torres family is Spain's most famous wine family and is based in Penedès. Miguel Torres Sr. is convinced that climate change is the next biggest threat to wine since Phylloxera, which killed most of the vineyards in Europe. So they have put a lot of effort and invested in recuperating old grape vines that are more resistant to the future climate and in finding new promising places at higher altitudes.