4th and Forever
Coach Raul Lara is seeking redemption for Long Beach Poly High football team's prior performance.
Welcome to Long Beach, Baby
Coach Lara's son, Emmanuel, competes for starting quarterback; a brawl erupts during a scrimmage; senior Devin Jackson discovers that he must miss the first game; Chaiyse's mother arranges a surprise visit from his estranged father.
Despite winning the season opener, the practice session for the upcoming game is a disaster; during the St. Bonaventure game, frustrated fans turn against the team.
After losing to St. Bonaventure, Coach Lara warns the players that no position is guaranteed; Jeremiah struggles after switching his position to defensive end.
Poly goes up against an affluent and powerful team that they have never beaten; Devin tells his friends that his girlfriend's father disapproves of him because he is black.
With an embarrassing loss on their home turf the Poly's record stands at an unimpressive 2-2; parents and students question Coach Lara's decision to play his son at quarterback.