Branson
Words and Music
Exploring Branson's early years and the influence of his iconoclastic mother; as a dyslexic teenager, he leaves school at age 15 to create a magazine, leading to a mail-order record business and eventually Virgin Records and Virgin megastores.
Atlantic
The launch of Virgin Atlantic and Branson's efforts to attract media attention to his brand, including an attempt to break the trans-Atlantic speed record in a boat and his death-defying balloon adventure across the Atlantic in 1986.
Virgin Atlantic's battle with British Airways, ending in a libel suit win for Branson; Branson continues to push for world records and promotional attention for his company, setting off on a nail-biting Pacific Ocean balloon voyage.
As the first passenger flight of Virgin Galactic approaches, Branson defends the benefits of privately funded space exploration and the paradoxes around Virgin's eco-messaging.