Beryl Gardinant is a sword instructor at his dojo in a rural, backwater village. Out of the blue, a famous former pupil appears at his door to tell him that he has been appointed as a special instructor, and his life is turned upside down.
The Old Country Bumpkin Goes to the Capital
In the country, Beryl lives a peaceful life as a sword instructor until his former student, Allusia, offers him a job as a special instructor; Beryl accepts, but Vice-Captain Henbritz does not trust his ability and challenges Beryl to a duel.
The Old Country Bumpkin Is Astounded by a Wizard
Allucia recalls training with Beryl, determined to have him teach knights; Beryl tours the city with Curuni, meets ex-student Ficelle, who amazes him with magic; another wizard surprises Beryl even more.
Former student and top-ranking adventurer Surena enlists Beryl's help to train new adventurers; at the Adventurer's Guild, Beryl ends up in a duel with her to prove he has what it takes for the job.
To protect the new adventurers, Beryl faces off against a dangerous monster; it acts on instinct, and he's drawn into a ferocious battle, unable to get a read on its moves; he faces an encounter that will turn his future upside down.
Beryl encounters a pickpocket and seeing her despair, he confronts her to get her to open up, but it's not easy; with Allucia and Lucy's help, he strives to free her from shadowy forces and the evil that binds her.