Lorelai must ask her estranged parents for financial help when her daughter, Rory, is accepted into a prestigious prep school.
The Lorelais' First Day At Chilton
Lorelai oversleeps and accompanies her daughter to prep school wearing cut-off jeans and cowboy boots; Rory antagonizes Chilton's top student.
Rory and her grandfather enjoy a glorious day of golf, making Lorelai feel left out; the inn hosts a double wedding with two sets of identical twins.
Rory becomes obsessive about studying for a Shakespeare exam after she receives her first D grade, but when she misses the exam it leads to a parent-teacher conference.
Lorelai forgets to tell Rory that she has a date with Rory's teacher Max. Rory has a new crush.
Emily throws an elegant birthday party for an embarrassed Rory, who blows up at her grandmother; Rory later invites her grandparents to a wild party.