A fast-paced and fun-filled series relating the antics of a mobile army surgical hospital crew during the Korean war. They are basically dedicated surgeons who turn to humor as relief from the front-line operating room.
Pilot Episode
Hawkeye writes a letter home to his father and describes the 4077th's antics, including a raffle to send a Korean houseboy to the states.
Trapper steps into the boxing ring to keep a favorite nurse from being transferred out of the 4077th.
To Frank's dismay, Hawkeye is promoted to chief surgeon, which prompts Frank to call General Barker to the 4077th.