Origins
Tastemaker Erwan Heussaff explores some of the lesser known islands in the Philippines, meeting the indigenous people, and getting a rare glimpse into their unique culinary and cultural traditions.
Erwan learned how to catch crustaceans while growing up, but in Dumaguete, he discovers their unique regional approach to catching mud crabs.
On the island of Mindoro, Erwan samples a traditional Filipino Adobo, made with an unlikely source of protein - locally caught fruit bats.
Batanes, known for its breathtaking coastline, is home to the mataw fishermen clan. With their guidance, Erwan sets out to catch dorado by using flying fish as bait.