Emily Thorne rents the Southampton home she once shared with her father and sets her plan in motion.
Emily gets to work on her next target, a former family friend who testified against her father; Victoria tries to find more information on Emily.
With help from her new ally, Emily seeks to destroy the district attorney who convicted her father; grieving Victoria tries to confirm her suspicions about Emily's past.
Recent scandals leave the Graysons on edge; Emily targets the psychiatrist responsible for institutionalizing her as a child; Declan and Jack face a tough decision.
Victoria's vulnerabilities are exposed when feelings of guilt and a fight with her daughter become too much to bear; a vindictive Lydia returns; now aware that he has been betrayed, Daniel decides to make a major change.
When incriminating surveillance video surfaces, the Graysons begin to distrust their head of security; the tension between Emily and Tyler comes to a head; the Porter boys make their moves.