Ruby & Jodi: A Cult of Sin and Influence
Ruby Franke and Jodi Hildebrandt mask cult-like control as therapy—until a child escapes, shattering the illusion and finally exposing years of abuse.
Meet the Frankes
Ruby Franke gains fame for her strict parenting style, but her partnership with counselor Jodi Hildebrandt spirals into control; when Ruby's child escapes, he exposes abuse and the damaging, cult-like beliefs at the heart of their bond.
Survivors break their silence as Jessi exposes Hildebrandt's cult-like control; Ruby's journals confirm the emotional and physical abuse of her children; with evidence mounting, the court holds the women accountable and delivers long-awaited justice.