The Leftovers
The police chief faces struggles in both his personal and professional life, as the third anniversary of the departure approaches.
Kevin goes to see a therapist, after he has some unsettling encounters. Meg makes a decision about her future. Tom and Christine are left in a dicey situation. Jill and Aimee are interested as to where Carrie is.
Two Boats and a Helicopter
Reverend Jamison is struggling with people referring to the departed as heroes. He is faced with death threats and a diminishing attendance at his sermons and then finds out he may lose his church due to foreclosure.
A holiday display goes missing, sending Kevin scurrying to find out who is responsible. Tom and Christine run into trouble at a hospital and on the road. Kevin retrieves a surprise detainee from a neighboring police station, and receives unexpected visitors at home. The Guilty Remnant put its stamp on the holiday season.
Laurie's resolve is put to the test in the wake of a brutal hate crime. After his latest initiatives to maintain the peace in Mapleton on fall short, Kevin turns down an outside offer to rid the town of its problems. Matt brings his pulpit to the street. Meg takes on a new role.