The Suite Life on Deck
It's the Suite Life on the high seas as Zack and Cody leave the Tipton Hotel for the SS Tipton to attend Seven Seas High. Also on board are London, whose dad owns the ship; Mr. Moseby, the SS Tipton’s new manager; and London’s new roommate Bailey, fresh off the farm yet book-smart. This semester at sea is going to be one wild ride!
Parrot Island
London escapes the Seven Seas High and the ship must stop at Parrot Island to search for her. But her friends may not make it back to the boat in time after they are arrested.
Zack goes broke buying gifts for the girls aboard the ship; Cody enters a yo-yo competition to impress Bailey.
Zack and Cody sneak out after curfew to see the ship's cabaret show Starlight Follies. They are convinced one of the dancers is their teacher Miss Tutweiler.
When the ship crosses the International Dateline just as Cody makes his move on Bailey, time is reversed and the day is repeated.